Olomoucký kraj pomáhá

Olomoucký kraj pomáhá

Informace o nákaze COVID - 19 na jednom místě

Dotazy

Ušetřete čas svůj i zdravotníků, seznamte se s nejčastějšími dotazy na infolince.
Nejčastější dotazy ohledně očkování na informační lince Fakultní nemocnice Olomouc.

1. Při registraci se dostanete až k výběru místa očkování. Najdete si FNOL, kde se zobrazí, že jsou volná místa, ale nedostanete se dále. Opakovaně se pokoušíte rezervovat termín a nejde to, nepustí vás to…..
Odpověď: Ano, záměrně. FNOL má přidělený počet míst podle toho, kolik má vakcíny.

2. Nepřijde vám potvrzení o rezervaci (e-mail nebo sms). Např. objednáte sebe nebo člena rodiny na konkrétní termín do FNOL, ale potvrzovací email jste neobdrželi, i když na obrazovce se vám zobrazí sdělení, že jej obdržíte. Je možné rezervovat, opravit, stanovit jiný termín…???
Odpověď: FNOL nemá oprávnění cokoliv měnit v rezervačním systému, je třeba se obrátit na linku 1221.

3. Kde si mohu ověřit, že termín, který jsem obdržel je opravdu platný....?
Odpověď:  FNOL potvrzení termínů neprovádí, je třeba se obrátit na linku 1221, popř. na svého praktického lékaře.

4. Na stránkách FNOL jsou údaje, že v pavilonu „K“ se očkuje až od 21. 1. 2021, ale včerejší informace z krizového štábu je, že se tam začíná již od 20. 1. 2021. Která informace je správná?
Odpověď: V pavilonu „K“ se očkuje od 21. 1. 2021

5. Mám imobilního seniora, máme zájem se očkovat. Chceme znát termín očkování pro tyto případy, nebo aby FNOL zařídila očkování v tomto případě doma….
Odpověď: Očkovací látky dostupné v současné době (Pfizer/BioNTech a Moderna) bohužel nejsou z logistických důvodů vhodné pro očkování osob v domácím prostředí. V případě imobilních pacientů, kteří se nemohou dostavit do očkovacího místa, Ministerstvo zdravotnictví ve shodě se Sdružením praktických lékařů a krajskými koordinátory očkování doporučuje očkování těchto osob v době, kdy budou k dispozici očkovací látky, které nebudou tolik náchylné ke znehodnocení při přepravě a skladování mimo stav hlubokého zmrazení (AstraZeneca/Johnson&Johnson). Očkování tak bude probíhat prostřednictvím praktických lékařů podle individuálního stavu pacienta. Lékař se s pacientem dohodne na nejvhodnějším způsobu očkování. 
Pokud se tedy osoba ze závažných zdravotních důvodů nemůže dostavit do očkovacího místa, je pravděpodobné, že z logistických důvodů u ní nebude možné provést očkování vakcínami Pfizer/BioNTech či Moderna. Osoba by měla kontaktovat praktického lékaře a domluvit se s ním na postupu, který pro ni bude nejvhodnější.

Odpovědi na řadu dalších Vašich otázek naleznete zde.