Olomoucký kraj pomáhá

Olomoucký kraj pomáhá

Informace o nákaze COVID - 19 na jednom místě

Olomoucká teologická fakulta opět nabízí telefonickou duchovní a psychoterapeutickou pomoc / 04.11.2020

Olomoucká teologická fakulta se rozhodla společně s olomouckým arcibiskupstvím nabídnout během druhé vlny pandemie koronaviru lidem opět telefonickou duchovní a psychoterapeutickou pomoc. Na telefonu jsou připraveni kněží či psychoterapeuti, kteří zájemce podpoří či povzbudí. Informuje o tom Žurnál Univerzity Palackého a Arcibiskupství olomoucké. Podobnou službu již nabídly zájemcům tyto instituce na jaře, využila ji více než stovka lidí.

Duchovní pomoc je připraven poskytnout podle informací arcibiskupství například kněz, nemocniční kaplan, řeholnice, teolog i psychoterapeutové, dohromady jde o 16 lidí. "Touto službou chtějí obě instituce vytvořit bezpečný prostor vám, kteří jste se v důsledku nucené karantény a z ní vycházejících opatření dostali do psychické nepohody a míra vašich obav a úzkostí přesahuje pro vás únosnou mez," vzkazují zástupci arcibiskupství na www.ado.cz, kde je také seznam kontaktů.

Podle informací univerzity se odborníci budou snažit volajícího povzbudit a nalézt nejlepší řešení jeho situace. "Někdy mám pocit, že ti, kdo volají, prostě potřebují skoro kohokoliv, kdo by jim chvíli naslouchal," cituje Žurnál proděkanku olomoucké teologické fakulty Martu Cincialovou. Podle ní na podzim přibývají v souvislosti s pandemií koronaviru i další potíže, jako jsou deprese. "Některé volající je třeba povzbudit, aby například nepřestávali brát léky, pokud jsou to pacienti s psychiatrickou diagnózou, jiní volají, aby mě poprosili o modlitbu, protože na ně ta současná situace doléhá a za ty všechny se opravdu u nás v klášteře denně modlíme," doplnila proděkanka.

Telefonickou pomoc nabídlo arcibiskupství s teologickou fakultou lidem také během jarního nouzového stavu, tehdy jí podle koordinátorky Marcely Anežky Kořenkové využilo 111 lidí. Mezi hlavními problémy byly pocity úzkosti, osamocení, strach z nemoci a smrti nebo obava z budoucnosti. Volající ale líčili i konkrétní starosti, jako například nemoc v rodině, péči o děti nebo finanční problémy. Hovory trvaly mezi deseti až 30 minutami, několik se jich ale protáhlo na déle než hodinu, uvedla na stránkách www.upol.cz koordinátorka.

V polovině března spustili on-line psychologickou poradnu také studenti vyšších ročníků katedry psychologie olomoucké filozofické fakulty - nabídli ji tehdy lidem z oblastí uzavřených kvůli koronaviru , pro které byli k dispozici denně od rána do půlnoci.